İzleyiciler

15 Şubat 2015 Pazar

ÖZGECAN'IMIZA


Ak değil sarayın
kurşun
            gaz
                   benzin
çelikle inceltilmiş kanımın rengi
O yüzden mi bu korkun, sinmen, kandan odalara
Ya o başımıza doladığın örtü
Çalarken, gözümüze bağ
Katlederken
Ah, lime lime bedenimize kefen

Memleketim
            Benim
                      Memleketim
Gelincik tarlaları değil, kan
Toprakta o bildik koku
ve sen
sözüm ona gözyaşlarıyla ardımdan yeminler eden
Anlamıyor musun?
Ne “de-ğe-rim”, ne “öz-gür-lü-ğüm”
Ne de sayende kazanılmış “za-fe-rim”
Basbayağı bedenim
Cesedim
            Cesedim
                        Kefenim
Başıma doladığın kutsal örtün
öldürülme özgürlüğüm

Kim inanır masallarına, hangi çağdayız?
Kaç yaşam eder kurşunun bedeli?
Kaç oktanda yakılır kadın bedeni

Memleketim
         Benim
                   Memleketim
Kaldır başını ulufeden de
         Kafa tut kandan saraylara
                   Öldürülme özgürlüğü değil
                                       Tüm hayat benim


Vuslat AKTEPE


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder